Thursday, January 19, 2012

ttg kamu

ape aku nk ckp ttg kamu????

1. kamu yg masih bergantung harap pd keluarga, dan aku sgt xyakin bahwa kamu mampu mnjadi ketua keluarga. apabila srgala aspek harus melibat kn keluarga. wlpun masalah dtg dri kite berdua tpi kamu tidak mampu menyelesai kn nyer sendrian.

2. kamu tidak dpt beza kn ape kah itu tggjwp sbgai ketua keluarga. bukan utk memburuk kn kamu atau utk berfkiran begatif tpi itu la yg aku nmpk ttg kamu. segala-gala nye tdak ada manusia yg sempurna tetapi kite akn jd sempurna andai kite menerima sgala nasihat atau cube utk menerima diri kite seada ya.

3. kamu tidak dpt mngawal perasaan marah kamu. bila mrah mula la befkr mengikut akal bkn berfkr dlu sblm bertindak. btl bila kite mrah mcm2 akn terjd sbb nye adalah kite mngikut kata akal bkn mngikut kata hati.istiqfar la dlu..tnang kn hati dan diri bru la kite berfkr semula ape yg telah terjd. owhh kamu...aku bkn manusia sempurna yg terlampau baik ats segala-galanye.

4. aku juga tidak akn mngaib kn kamu pd mereka2 yg tidak perlu atau pd keluarga ttg ape yg kamu laku kn, tpi ape yg aku nmpk.... bile kamu nmpk kesalahan kecil atau besar yg aku laku kn..kamu mula mncerita kn segala-gala keburukakn ku pd semua.biar org nmpk keslahan aku.biar org fkr mcm2 ttg aku.utk ape semua itu, aku mngaku aku tidak baik,tidak jujur , malah tidak sempurna tpi aku cube utk berubah pd kebaikan, kamu tidak perlu percaya wlpu sedikit pun tapi kamu akn mncerita kn segala-gala sifat atau keadaan yg berlaku pd kwn2 atau keluarga kamu. aku tau status ku di sisi kamu, dn aku jugak tidak akn mncerita kn keburukan kamu pd keluarga.ckup la ku telan segala nye, ku terima dgn pintu hati yg terbuka.

5. btol perempuan ada 9 nafsu..tpi andai kite mampu mngawal segala nafsu..segala-gala nye akn jd baik..kamu tidak pernah fhm ttg perangai atau sifat ku,kamu hny mngenali ku luaran saje,bkn sepenuh jiwa.mmg byk yg ku rahsia kn dri kamu sbb kamu bkn la sahabat atau teman utk ku berkongsi segala-gala nyer,kamu tidak pernah fhm ttg masalah org lain. pd kamu segala masalah adalah adalah gurauan. tpi kamu tidak pernah mngerti ape yg berlaku pd ku. komunikasi dlm sebuah perhubungan sgt lah penting ..jika kurang nyer komunikasi, kurang nyer berkongsi cerita.. begini lah jd nye. kamu tidak pernah fhm sape kah aku sebenar nyer.

nanti sambung lg ttg kamu.......

No comments: