Friday, November 11, 2011

sbln kawen!!!

now aku dh sbln kawen, sbln jugak la kami bersama sbgai suami isteri. mnjln kn tggugjwp msing2 dgn sebaik yg mgkin wlpun tidak ckup smpurna tpi alhamdulillah...aku cube yg terbaik utk berubah kpd kebaikan, kearah yg diredhai Allah, ke arah yg di sukai suami , aku msih belajar utk menerima kesempurnaan, keburukan atau ape saje slm khdupan sbgai kami sbgai suami isteri.

kalo dlu, zaman bercinte sgt la berbeza,kite cume nmpk kemanisan,kebaikan sje. semua nyer masih terlindung di balik pndangan kite tpi skrg segla-glanyer kne terima xkire suke atau tidak, hidup harus diteruskn.

skrg aku hny ingin kn kebahagian, ketenangan bkn kesedihan dan bkn jgak kebosanan.“Dan antara tanda2 kebesaran Allah ialah, Dia menciptakan untukmu isteri2 daripada jenismu sendiri, agar kamu cenderung dan berasa tenang dan tenteram kepadanya, dan dijadikanNya antara kamu perasaan kasih dan sayang” Surah Ar-Rum:21)

byk yg perlu aku bljar, saling igt mengingati sesame sndri ttg kehidupan, ttg segalanyer, aku hny berhrap pd suami ku..

* dpt mnjd suami yg terbaik di dunia & akhirat kelak
* dpt mnjdi pelindung yg terbaik utk aku
* anggap aku musuh,anggap aku kwn,anggap aku cinta hati nya
* bole berkongsi segala-gala nyer samada cerita atau rahsia
* mnyayangi, mncintai, menerima aku seadanya

sedangkn lidah lg tergigit inikn pula hbgan kami suami isteri. mmg la ade manis,ade suram nye. aku cube utk kwal semua supaya aku tidak berdosa pd suami ku,tidak mninggi kn suara pd nya. tpi bole aku aku pendam je pe yg aku rse sdangkan aku rse aku perlu luah kn ketidak puasan hati atau ape sje yg aku tidak ske atau pe sje aku rse aku perlu luahkn. aku tkt andai suami ku itu tidak bole menerima semua,jd aku pendam kn sje pe yg aku rse. elok ke mcmtu????? haihhhh dugaan btol la kn.

*Hadis Riwayat Bukhari dlm kitab bikah, bab galakan supaya berkahwin, 4779
Sebaik2 jalan untuk memelihara maruah kesopanan diri seseorang ialah melalui perkahwinan. Rasulullah bersada, “wahai para pemuda, sesiapa yang mampu berumah tangga, hendaklah dia berkahwin, kerana dengan berbuat demikian dapat menundukkan penglihatan dan memelihara kehormatannya. Sesiapa yang tidak mampu, hendaklah dia berpuasa, justeru puasa itu dapat mengekang nafsu syahwat”
Perkahwinan juga dapat menyuburkan perasaan keibubapaan dalam memberi perlindungan, pendidikan, dan kesejahteraan anak2
Melalui perkahwinan wujud disiplin rumah tangga melalui pengagihan tugas suami isteri, ibu dan bapa yang membawa kepada disiplin dan kesejahteraan keluarga serta masyarakat.


ape pun aku akn cube yg terbaik utk kebahagian kami.terima kasih suami utk semua nya.

No comments: