Tuesday, April 3, 2012

26weeks..

org asik la tny..dh scan k..dh scan k...
emm jwpan ku..xpun, xhrap kn baby ape.kami suami isteri menerima saje baby boy or gegurl. paling penting adalah baby kami slmat n sihat. kalo jpe sape2 je org tua k,mkcik k kwn2 k..msing2 dok main teka2 apekah gerangan jantina di dlm ni...hihhkhkhk sonok pun de dgr msing2 dok main teka teki ni,tpi uat mse ni msih lg dlm tanda tny. sape yg tak ghairah kn utk tau, apetah lg aku ni yg bwk die ke hulu ke hilir dlm pewot ni, hihkhkhk 1 moment yg terindah sgt2 la bersyukur bile dpt tau de nyawa dlm pewot ku..aku menerima dgn redha ats ape yg Allah swt. berikn pd ku anugerah ini.
kalo di fkr kn blik,pd org yg dh lme kwen tpi blum ade rezeki lg,sgt sedih kn, jd bile kite dpt anugerah ni kite kne la terime dgn hati yg terbuka. jgn ckp xnk, jgn ckp yg bkn2... tiap2 kata2 itu adalah doa.jd bile dh mula bergerak ni aku mula fkr pd ibu bapa agkat ku la,yg xpnah merasai nye, aku jd sgt2 sedih.jd kite fhm keadaan perasaan org yg msih belum de rezeki ni mcmne kn.dh usha pelbgai cara,pelbgai perkara tpi ttp blum spi rezeki.
bile dh msuk 26 minggu kandungan ni,aku gn asben berebut2 nk fkr ape name anak.adoyaiiii smpi kn bergaduh2 la.. asik xpuas ati je gn nme yg di fkr kn asben..sume mcm merepek2 je kn..iskkk asben ni pun..uat penin pale la kn.


seeee ... tu la keadaan die skrg ni..hihhkhk..alhamdulillah tiap kali de monthly checkup, sgt2 bersyukur,aku xpny byk msalah ..keadaan diri yg baik,keadaan baby pun sgt baik..cume bile nk dgr bnyi degupan jnayung die..die sgt noty tau..main lari2 lak..ahahahahah..sllu dgr misi tu bebel2..ahahahah.. ok kalo kire minggu ,msih de 14minggu lg la kn utk menunggu kelahiran ni... jd part soping..emmm bole x nk ckp hampir 60% dh siap sume yg basic hampir selesai. msih awl lg k utk persiapan tu? utk aku gn asben, kami siap kn awl sbb byk lg benda nk fkr dr segi perubatan kn,jgn igt bile dh dkt nti bru beli..owhhh kalo kite byk duet myb xpe..tu la yg sllu aku pesan kt asben..jd baik kite mula ckit2, skrg ni sgt pntang la dgr sale brg baby sume nk g..tu psal bile de sale kite beli kn dh jimat ckit.brg dpt murah ckit. jd next time beli brg lain lak..try beli brg yg mahal la plak kn..sbb yg basic mcm dh ckup.asben sgt2 excited utk oping brg yg mahal ni,asik gaduh je kalo citer part brg bby ni..iskkk sabo je la kn gn karenah die..tpi alhamdulillah die sgt memahami situasi ku..bile dh pnat jln,ngadu skit kaki..kjap je asben offer utk urut kaki..emmm sgt ske..biar la die pnat cmne pun, blik lmbt cmne pun..die akn pasti kn dpt urut aku..kdg tu dh kol 2 pgi kot..blik2 trus kjut aku nk urut aku..adess cian nye asben kalo ckp xmo nti die lak yg toching, jd bg je la urut kn..

No comments: